11 Mart, 2009

Amigurumi Nedir, Amigurumi Eşek Pattern ve Sıkça Sorulan Sorular

Amigurumiye yeni başlayan arkadaşlardan, uzunca bir süredir, benzer türde birçok soru alıyorum. Bu soruları toplayıp açıklık getirmekte fayda var diye düşündüm. Hepsinin cevabını bir ağızdan vermek lâzım ki emek ve zamandan tasarruf edelim. Bakalım neymiş bu sorular?

1-Amigurumi nedir?
Japonların oyuncak örme sanatının adıdır. Bu sevimli insanlar, kendi gibi, sevimli mi sevimli şirin mi şirin oyuncaklar yapıp bu sanata da Amigurumi demişler.

2-Amigurumi nasıl yapılır?
Amigurumi aslında bizim sık iğne diye tabir ettiğimiz tekniğin oyuncağa uyarlanmış hali. Hiçbir farkı yok. Eli azıcık tığ ve ip tutanlar kolayca üstesinden gelebilir. Hiç zor değil yani :) Biraz merak sadece.

3- İlk olarak nasıl bir modelden başlamalıyım?
Bu işe yeni başladıysanız küçük modelleri tercih etmekte fayda var. Yaptığınız yanlışı çabucak görüp, geri dönebiliyorsunuz ve dolayısıyla fazlada hayıflanmıyor musuz? Küçük modellerin patternlerini önümüzdeki günlerde vereceğim.

4-Peki siz modelleri nereden alıyorsunuz?
Amigurumi modelleri internette dolu arkadaşlar. Free pattern veren siteler var. Oralardan alabilirsiniz yada bu işte biraz tecrübe sahibiyseniz kendinizde üretebilirsiniz. Benim bir modelim mecburen öyle olmuştu. Bakınız. Gerçi biraz araştırsanız ben ürettim dediğiniz modelin aynısını şaşkınlıkla görebilirsiniz. Ağzınız açık kalır. Aaaa modelim gitmiş dersiniz :) Oysaki o sizden önce çoktan yapılmıştır bile. Bu işe, sizden çooookça zaman önceden kafa yorulduğu için hemen hemen bulamayacağınız ve yapılmamış hiç bir model yok :) Yine internette Etsy diye bir site var. Oyuncakların pdf leri ücret karşılığı satılıyor ve 24 saat içinde mail adresinize yollanıyor. Birde amigurumi kitapları satın alabilirsiniz. Türkiyede yok ama buradan sipariş verebilirsiniz. Kesinlikle güvenilir bir site. Kuşkunuz olmasın.

5-Pattern ne demek ayol, Türkçesi yok mu bunun?
Oyuncak modellerinin açıklamalarına verilen isim. Yurdışında model açıklamaları pattern diye tabir ediliyor. Amigurumi de ithal bir sanatsa bizde pattern diyelim arkadaşlar düzeni bozmayalım

6- Bu Pattern leri nerede bulabiliriz?
Google' girip "Free Pattern Amigurumi" deyince milyon tane model geliyor. Gözünüze kestirdiğinizi yapabilirsiniz. Yada dördüncü maddede söylemiştim, kitap alın arkadaşlar. Gayet pratik bir yöntem.

7- Ama bu patternler Japoncaymış :( nasıl çözeceğiz?
Bu konu, sizin üzerinde biraz kafa yormanıza bağlı. Biraz uğraşınca onuda çözüyorsunuz. Zaten yanında açıklamalı şeması var. Birde Google un translate özelliği var. Değerlendirin derim.

Ve son olarak yaptığım bu eşek öyle çok soruldu ki. En çok sorulan diyebilirim. Dolayısıyla patternini vermek farz oldu. Bu modeli yine japonca free pattern veren bir siteden almıştım. Image halini koyuyorum. Okuyamayanlara yada çeviremeyenlere ayrıca gönderirim. Sağlıcakla.












22 yorum:

  1. """Gerçi biraz araştırsanız ben ürettim dediğiniz modelin aynısını şaşkınlıkla görebilirsiniz. Ağzınız açık kalır. Aaaa modelim gitmiş dersiniz :) Oysaki o sizden önce çoktan yapılmıştır bile. Bu işe, sizden çooookça zaman önceden kafa yorulduğu için hemen hemen bulamayacağınız ve yapılmamış hiç bir model yok :) ""

    bu yazdıklarınızda öyle haklısınız ki, ben artık kendim tasarladığım amigurumilere bile ben yaptım derken 40 kere düşünüyorum :) demiyorum bile artık.

    çok yararlı bilgiler vermişsiniz, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Betül'cüm,
    Ben de öyle :) Bu amigurumi dünyası büyük bir derya gerçekten. Ben yaptım diyen herkesin bu fikrin orjinalitesi konusunda düşünmesi lâzım. Belki bir yerden görmüş olabilir değil mi :)Modelin patterninin olmaması ve oyuncağı daha önce yapılan bir modelden bakarak çıkarmak orjinal olduğu anlamına gelmiyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. deniycem ,bakalım nasıl olacak,teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel olmuş eşşek....amigurumi zevkli bir elişi sanatı...deneyeceğimm....
    sevgiyle....

    YanıtlaSil
  5. ilkin nişancıoğlu28 Mart 2009 21:30

    yaptıklarınızı,ürettiklerinizi hayranlıkla izliyorum ve sürekli takip ediyorum.ben de bu amigurumi salgınına yakalandım ve sürekli örüyorum. ve şimdi kızımın en çok istediği eşek. fakat yayınladığınız patternden çıkaramadım tarifini.eğer tarifini yollarsanız çok sevinirim. sevgiler...
    adresim ilkinnisancioglu@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. ilkin nişancıoğlu2 Nisan 2009 18:42

    yolladığınız eşek paterni için çok teşekkürler. elinize emeğinize sağlık....
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. merhaba.ELLERLNLZE SAĞLIK.HEPSİ ÇOK GÜZEL.ben anasınıfı öğretmeniyim sınıfım ın oyuncak köşesine ve ,kızımda anasınıfına başladı oyuncak günleri için ona oyuncak örmeye karar verdim araştırırken siteninizi gördüm çok hoşuma gitti.eşek patterini bana da iletirseniz çok mutlu olurum.sevgiler...ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER.................................... . muhlise_kacmaz@hotmail.com

    YanıtlaSil
  8. resimdeki eşek patteri büyümüyor örnmeği çıkartamadım, banada yollarsanız çok sevinirim, çalışmalarınızı beğeni ile takip ediyorum saygılar...

    YanıtlaSil
  9. kusura bakmayın mail adresini vermeyi unutmuşum yeteneklieller@gmail.com

    YanıtlaSil
  10. hanne meryem11 Ocak 2010 08:24

    Dilek hanım merhaba;gözlerden satın almak istiyorum.size bir türlü ulaşamadım.
    hanne.erdgn@hotmail.com
    bekliyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Dilek hanım şema içi nçok teşekkür ederim, bunca işiniz arasında birde özel isteklerle ilgileniyorsunuz çok takdir ettim doğrusu.Hakkınızı helal edin başarılar dilerim, kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  12. bende istiyorum banada gönderirmisiniz lütfen rica ediyorum oğlum bayılıcak

    YanıtlaSil
  13. Yayınladığınız patternden bende çıkaramadım.Herkes çok güzel yapmış bende eğer tarifini yollarsanız yapmak isterim.

    çok teşekkürler
    sevgiler...

    dserpild@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. dilek hanım merhaba
    feride kar ben. son zamanda heryerde karşınıza çıkıyorum. umarım sıkıntı vermiyorumdur. tavsiyeniz üzerine amazon.comdan dergi almaya çalıştım. ama bir türlü başaramadım. müsait zamanınızda satın almam için yönlendirirmisiniz beni
    karferide@hotmail.com
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. merhaba,
    gerçekten çok güzel eserler yapmıssınız, tebrikler. Ben de kızlarım için bir seyler örüyorum ama normal örgü ipi kullandım hemen tüylendi. Ne marka ip ve kaç numara tığ kullanıyorsunuz bilgi verebilir misiniz? Tesekkürler.
    Gülay.

    YanıtlaSil
  16. Gülay Hanım--Merhaba. Öncelikler aramıza hoşgeldiniz.

    Genelllikle ip tercihimi biraz kalın dokulu olanlardan seçiyorum. Böylece örüğümüz oyuncak hem daha kalıp gibi oluyor hem de daha hacimli bir görüntü elde etmiş oluyoruz. Marka olarak genellikle Nako ve Bravo'yu tercih ediyorum. Nako Bonbon Klasik ve Bravo Penguen tercih ettiğim ürünler.

    YanıtlaSil
  17. merhaba paterni okuyamadım bana da yollarsanız sevinirim ...emeğinize sağlık teşekkürler

    ebruyulek@hotmail.com

    YanıtlaSil
  18. Örnekler çok güzel, ayrıca önerdiğiniz sitelerde de çok güzel paternler var. Teşekkürler. Yalnız pasaja şöyle bir göz attım da oyuncaklar çok pahalı geldi bana... Bir de eşeğin paterni çok küçük, tıklayınca da büyümüyor, bana da yollarsanız sevinirim.
    mss.anuano@msn.com

    YanıtlaSil
  19. Ebru hanım paterni mail adresinize yolladım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Adsız--Merhaba eşek örgü şemasına mail adresinize atıyorum şimdi.

    Oyuncaklara gelince...Siz bakarsınız pahalı gelir, bir başkası bakar bu emek için az bile der. Çok daha ucuza satan örgücüler elbet ki olacaktır. Var da...Bakış açısıdır bu. Benim oyuncaklarıma biçtiğim değer budur. El emeği ile yapılan ürünlerde maliyet sadece kullanılan malzeme ile değerlendirilmemeli. Örünce daha iyi anlayacaksınız ne demek istediğimi :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. merhaba yaptıklarınızı beğenerek takip ediyorum... ellerinize sağlık bende modeli mail adresime göndermenizi isteyebilirmiyim lütfen....
    Sevgilerimle Gülseren
    gulce0606@mynet.com

    YanıtlaSil
  22. merhabalar siteniz ve çalışmalarınız çok güzel ve açıklayıcı ben bir kaç yerde ders verdiğinize dair bir şeyler okudum konu ile ilgili bilgi verebilirseniz çok sevinirim. (jusminetime@hotmail.com)Teşekkürler... :)

    YanıtlaSil