04 Ocak, 2010

Amigurumi Eklem Nasıl Takılır?

Amigurumi oyuncaklarımızın kol ve bacaklarının hareket edebilmesi için kullandığımız aparat üç parçadan oluşmaktadır.

1-Eklem Aparatı: Bu parça vücuda dikilmek istenen kol, bacak yada kafaya vidalı kısmı dışarıda kalacak şekilde takılan parçadır.

2-Disk: Birbirine dikilmek istenen iki parçanın arasında kalarak hareketi sağlayan parçadır.

3-Sabitleme Soketi: Eklem aparatı ve diski taktıktan sonra tüm parçaları sabitlemek için kullanılan parçadır.

Peki Bu Parçaları Oyuncağımıza Nasıl Takacağız?

Bir kaç basamakta nasıl takılacağını resimleyerek anlatmaya çalıştım. Çok pratik aslında. Hadi buyrun bakalım.

1-Gövde olarak ördüğümüz parçanın içini elyaf ile doldurduktan sonra ayakları takacağımız noktaları tur belirteci yada bir toplu iğne ile belirlemeliyiz. Bunun sebebi parçanın içinin boşken ayağın takılacak yerinin muntazam olarak belirlemenin zor olmasıdır.

2-Eklem aparatı ayak parçasına vidalı kısmı dışarıda kalacak şekilde takılır. Ve geri kalan ilmekler tığı ile eksilte eksilte örülerek bitirilir. Böylelikle ana soket ayağın içinde kalmış olacaktır.

3-Disk eklem aparatının dışarıda kalan vidalı kısmına geçirilir.

4-Gövde parçasına doldurduğumuz elyaflar çıkarılır. Önceden tur belirteci ile belirlediğimiz gövdedeki noktaya, ayak sabitleme soketi ile tıpkı amigurumi göz sabitleme şeklinde olduğu gibi ısıtılarak sabitlenir. Aynı tekniktir. Takılma şeklini Buradan da tekrar inceleyebilirsiniz.

5- Tüm kol ve ayaklar bu şekilde sabitlendikten sonra gövde elyaf ile doldurularak kafaya dikilebilir.

Ben bu eklemleri çok merak ettim. Ördüğüm amigurumi oyuncakları için bende kullanmak istiyorum diyorsanız. Dükkanımı ziyaret edebilirsiniz efendim. Kalın sağlıcakla.

8 yorum:

  1. ne güzel bir olay.ben uzak kaldım gurumilerden ama yakında keçeden bıkınca yine başlıycam....


    sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Canım..

    Ne güzel herşey düşünülüp uygulanıyo,ben bile bazen iç çekiyorum vaktim olsa yapsam diye,hep merak ederdim yabancı sitelerde görüp sayende keşfettim amuguriminin inceliklerini..

    Bende senin gibi hobi setleri hazırlayacağım,inşallah başarırım:))

    Öpüyorum canım ellerine sağlık,hayırlı satışlar..

    YanıtlaSil
  3. HAY YAŞA DİLEKÇİĞİM DÖRT GÖZLE BEKLİYORDUM.

    YanıtlaSil
  4. hiiii bekliyodummm bendeee hemen sıparıs edeyım yarın :)) saol arkadasım

    YanıtlaSil
  5. Kübra Tançol5 Ocak 2010 11:59

    Dilek Hanum merhaba,

    Sitenizin uzun zamandır takipçisiyim. Bu eklemleri ben de pasajınızdan satın aldım ve heyecanla yayınlayacağınız günü bekliyordum. Ben sizin workshop çalışmanıza katılmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor. Detayları mail atabilir misiniz? Mail adresim kübra_tancol@windowslive.com
    Çalıştığım için Cumartesi olmasını tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten güzel aparatmış bu.kaç santimlk oyuncaklara oluyor bu arkadaşım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Smilena--Semracım harika oyuncaklar yapıyorsun keçeden. Amigurumileri de beğenerek takip ediyorum.

    Emine Ünal--Amigurumi ile ilgili öylesine çok kaynak ve malzeme var ki...Bende öğrendiklerimi ve malzemeleri sizlerle paylaşmaktan mutlu oluyorum. Örgü setlerini merakla bekliyorum.

    Örgücü Nine--Sonunda hazırlayıp koyabildim değil mi :)

    Eda--Biliyordum beklediğini :)Bekliyorum.

    Kübra Tançol--Mail adresinize workshop bilgilerini attım. Bu ara çok yoğunum ama iki hafta sonrası için randevu verebilirim ancak :( Sevgiler.

    Şanslı--Eklem aparatları boy boy ve çeşit çeşit. Benim satışa sunduğum boyuttaki eklem 25-30 cm oyuncaklar için ideal oluyor.

    YanıtlaSil