01 Ocak, 2012

Yılın Son TV Programı



30 Aralık Cuma günü, Cine 5 ekranlarına konuk oldum.

Gülşah Buzlu'nun sunumu ile, kendimi evimde hissettiğim "Farklı Bir Gün Programı"nda, yine birbirinden değerli konuklar ve konular vardı.

Tasarım köşesinde biz,

Minik minik yılbaşı ağacı süsleri yaptık.

Bu objeleri, yılbaşı ağacınızda kullanabileceğiniz gibi, hediye paketlerinizin üzerinde de sevimli dokunuşlar yaratabilirsiniz. Malum el emeği olan herşey daha bir özel ve anlamlı oluyor.

Sizler de yapmak isterseniz açıklamalara aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Sağlıcakla.



TÜM ÖRGÜ ŞEMALARI İÇİN AÇIKLAMALAR
x: Sık iğne
V: Arttırma
A: Eksiltme
( )*: Parantezin içindeki yönergeyi, yıldızdan sonra gelen sayı kadar tekrarla.

NOEL GEYİĞİ

Kafa: Bej rengi ip ile yapılacak.
1.sıra: 6 ilmek ile sihirli halka yaparak başla.
2. sıra: Her bir sık iğnenin içine 2 sık iğne =12x
3.sıra: (xv)*6=18x
4.sıra: (2xv)*2= 24x
5-6.sıra: 24x
7.sıra: (2xA)*6= 18x
8-9.sıra: 18x
10.sıra: (8xv)*2= 20x
11.sıra: (4xv)*4= 24x
12.sıra: (11xv)*2= 26x
13. sıra: 26x
14.sıra: (12xv)*2= 28x
15.sıra: Back loop tekniği ile ör= 28x
16.sıra: (2xA)*7= 21x Gözü tak
17.sıra: (xA)*7= 14x
18.sıra: 7A
Düğümleyerek bitir.

Burun: Kırmızı ip ile yapılacak.
1.sıra= 6 sihirli halka.
2.sıra: (v)*6=12x
3.sıra: 12x
Düğümleyerek bitir.

Kulak: Bej rengi ip ile yapılacak.
1.sıra: 4 sihirli halka.
2.sıra: (xv)*2= 6x
3.sıra: (2xv)*2=8x
4.sıra: (3xv)*2= 10x
5.sıra: 10
6.sıra: (4xv)*2= 12x
7.sıra: 12x
8.sıra: (4xA)*2= 10x
9.sıra: (3xA)*2=8x
Düğümleyerek bitir.

Boynuz: Kahverengi ip ile örülecek.
İki parça halinde örülüp birbirine dikilecek.
Uzun Boynuz
1.sıra: 5 sihirli halka.
2-7.sıra: 5x
Düğümleyerek bitir.
Kısa parça
1.sıra: 5 sihirli halka.
2-5.sıra: 5x
Düğümleyerek bitir.
Kısa parçayı, uzun parçaya dik.

Bitirme:
12 mm gözü 10. ve 11. ilmek arasına sabitle. İçini elyaf doldur. Burun, kulak ve boynuz parçalarını kafaya dik. Uç kısmına asmak için ip tak.

ÇAM AĞACI

Gövde: Yeşil ip ile başla.
1.sıra: 4 sihirli halka.
2.sıra: (xv)*2= 6x
3.sıra: (2xv)*2= 8x
4.sıra: (3xv)*2= 10x
5.sıra: (4xv)*2= 12x
6.sıra: (5xv)*2= 14x
7.sıra: Back loop= 14x
8.sıra: (6xv)*2= 16x
9.sıra: (7xv)*2= 18x
10.sıra: (8xv)*2= 20x
11.sıra: Back loop= 20x
12. Sıra: (3xA)*4= 15x
13.sıra: (3xA)*3= 12x
14.sıra: (4xA)*2= 10x
Ağacın kökünü yapmaya başlayacağız.
15-20.sıra: 10x Kahverengi ipe geç.
Bitirme: İçini elyaf doldur. Back loop çalıştığın sıralara boncuk işle. Uç kısmına asmak için ip tak.

KALP



1.sıra: 6 sihirli halka
2.sıra: (v)*6= 12x
3.sıra: (3xv)*3= 15x
4-5.sıra: 15x
Bu sıraya kadar 2 adet ör. Karşılıklı 3’er ilmeği dikerek birleştir.
6.sıra: Çepeçevre 28x
7.sıra: 28x
8.sıra: (5xA)*4=24x
9.sıra: 24x
10.sıra: (2xA)*6= 18x
11.sıra: (xA)*6= 12x
12.sıra: 12x
13.sıra: 6A
Düğümleyerek bitir.

Bitirme: İçini elyaf doldur. Üstünü boncuk işle. Uç kısmına asmak için ip tak.

RENKLİ ŞEKERLEME

Yeşil ip ile şişe 10 ilmek at.
2 sıra yeşil haroşa
1 sıra beyaz haroşa
2 sıra kırmızı haroşa ör
2 sıra yeşil haroşa
1 sıra beyaz haroşa
2 sıra kırmızı haroşa ör
2 sıra yeşil haroşa
1 sıra beyaz haroşa
2 sıra kırmızı haroşa ör
İki ucunu dikerek birleştir. Ardından karşılıklı kenarlarını dikerek birleştir. Uç kısmına asmak için ip tak.

ÇELENK

Daire şeklinde plastik halkanın üzerini, yeşil ip ile, 3 zincir, 1 sık iğne şeklinde çepeçevre doldur. Üzerini boncuk ile işle. Uç kısmına asmak için ip tak.

NOEL BABA

Noel babayı çalışırken buradan referans aldım. Modelin dışında sakal yapmak için 15 zincir çekip üzerine iki sıra çim örgüsü çalıştım. Gözlerinde 8 mm siyah göz, yanaklarında ise pembe amigurumi kalemi kullandım.

NOEL ÇORABI

Noel çorabını çalışırken yine buradan referans aldım.

Kolaylıklar.

15 yorum:

  1. Açıklamalar, resimler, amigurumiler hepsi harika.. Ellerinize, emeğinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Ellerine emeğine sağlık ablam..Nice güzel programlara inşallah :)

    YanıtlaSil
  3. ellerıne saglık kuzucum paylasım ıcın tesekkurler bu arada pek bı havalı pek sıksın masallah ....

    YanıtlaSil
  4. Mutlu yıllar canım !
    Ayrıca tebrik ederim....

    YanıtlaSil
  5. hepsi birbirinden güzel ellerine sağlık başarıların daim olsun dileğim

    YanıtlaSil
  6. bisürü mesaj yazdım ama yayınlamadın dilek yanlış bişeymi yaptım kırgınmısın bana

    YanıtlaSil
  7. Tuğçe--Tuğçe hanım çok teşekkür ederim. Bilgi paylaştılça anlam kazanıyor :) Beğenmenize çok sevindim.

    YanıtlaSil
  8. Uğurböceği--Haticem çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Edaca--Canım benim çok teşekkür ederim. Yarın ki programı sakın kaçırma arkadaşım.

    YanıtlaSil
  10. Smilena--Semracım teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. Narin--Narin senin blogger ından gelmiyor mesajlar. Daha önce de söylemiştim belki adsız gelen hiçbir yorumu almıyorum. Ondan kaçmıştır. Olur mu? Canımsın.

    YanıtlaSil
  12. sende benim canımsın dileek ben blog kapattım silmedim bi süre dinlenmeye geçti çok yorulmuuş:)

    YanıtlaSil
  13. kuzum 4 gozle beklıyorum gozlugumude taktım :)))))) vallahı gururlanıyorum senı gorunce kocamn sevgıler ıncı kuzumdaa optum

    YanıtlaSil
  14. Dilek'cim bugun Derya Baykal'dan duydugumuz guzel habere cok sevındım.Insallah ımzalı dagıtabılecegın amıgurumı kıtapların olsun.....

    YanıtlaSil
  15. Dilekçim harikasın...Derya Baykala konuk olduğun postunu yoruma kapatmışsın buradan yazıyorum,geç bile kaldın,değerin anlaşılmaya başladı...gerçekten takdir ettiğim yeteneğinin takdir edilmesine çok sevindim...hatta derya baykal ile programda kalabilirsin değil mi yoksa süpriz bu mu? seni tanıdığım için gurur duyuyorum,sevgiler...
    (bu arada çok fit,çok güzel ve çok şıksın)...

    YanıtlaSil