18 Kasım, 2009

Güvenlik Kilitli Amigurumi Gözler Gerçekten Güvenli Mi?

Ördüğümüz amigurumi oyuncaklara daha anlamlı bir bakış ve orijinal bir ifade kazandırdığı için tercih ettiğimiz gözlerin ne denli güvenilir olup olmadığı ile ilgili son zamanlarda birçok soru ile karşılaşıyorum. Yavrularımıza sağlıklı olduğunu düşündüğümüz için ördüğümüz oyuncaklarımızda kullandığımız vidalı gözler gerçekten güvenilir ve zararsız mı?

Buyrun hep birlikte inceleyelim.

Amigurumi gözler ile ilgili en genel kaygı bu gözlerin takıldığı yerden çıkıp çıkamayacağı yönünde.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki kullandığımız bu gözler yalnızca ördüğümüz amigurumi oyuncaklar için özel olarak tasarlanmış bir malzeme değil. Ancak oyuncak sektöründe yıllardır yaygın olarak kullanılan güvenilir bir malzeme. Bunları tercih ediyor olmamızın en önemli sebebi ise güvenilir ve estetik olmaları.

Gözlerin arkasında bulunun vidalar düz yada tırtıklı, sabitlemek için kullanılan soketler ise metal yada plastik olabilir. Her iki çeşidi de aynı amaca hizmet ediyor aslında. Fark sadece üretici firmanın tercih ettiği malzemenin farklı olması. Ancak şu var ki genellikle 7 mm-20 mm boyutlarındaki gözlerde plastik soket, 20 mm ve üstü gözlerde ise metal soketler tercih ediliyor.

Amigurumi de kullanılan gözlerin en önemli özelliği takıldıkları yerden bir daha asla çıkmamaları. Yanlışlıkla istemediğiniz bir yere taktıysanız çıkarmanız asla mümkün değil. Unutun o parçayı :) Gözün vidalı kısmı aynı başak gibi. Soket takıldıktan sonra geri çıkarmanız mümkün değil. Bırakın çıkarmayı yerinden bile oynatamayabilirsiniz. O nedenle oyuncağa gözü takmadan önce, toplu iğne ile takacağınız yerleri prova edip ardından sabitleme işlemini gerçekleştirmelisiniz.

Ne kadar güvenilir olduklarını anlattıktan sonra gelelim nasıl takılacaklarına. Arkasındaki soket metal ise aslında takması daha kolay. Gözü yerine yerleştirip metali de kuvvetlice ittirince yerine oturuyor. Plastik soketli gözü ise 5 adımda takacağız. Ama elim kuvvetlidir diyorsanız elinizle sıkıştırıp da takmanız mümkün. Yalnız tırnaklar bu yöntemle kırılabiliyor :( Benden uyarması


1-Gerekli malzemeleri temin edelim. (Vidalı göz, pense, çakmak, toplu iğne, ördüğümüz parça.
2-Öncelikle ördüğümüz parçanın üzerinde gözleri takacağımız yerleri toplu iğne ile işaretleyelim.
3-Belirlediğimiz yerlere gözleri yerleştirelim.
4- Sabitleme soketini pense ile tutarak çakmak ile hafifçe ısıtalım.
5-Isınıp, hafif yumuşayan aparatı daha önceden hazırladığımız gözün arkasına yerleştirip, elimizle sıkıştıralım. Aparat yumuşak olduğu için istediğiniz kadar sıkıştırabilirsiniz.

Vidalı gözlerin yanı sıra bir de dikilebilir türde gözler var ki, bu gözleri de arkasında bulunan ilik sayesinde istediğiniz parçaya iğneyle dikip sabitleyebiliyorsunuz. Genelde oynar gözler de tercih ediliyor bu ilikler.

Gelelim bunca ayrıntının ardından sonuca.

Benim kişisel kanaatim ve kabul gören düşünce, takıldıkları yerden asla çıkmadıkları için güvenilir oldukları yönünde. Ayrıca gözleri temin ettiğim firmanın “Taiwan Toy Research & Development Center” dan aldığı sertifikalar da bu kanaatimi destekleyen en önemli unsur.

Ördüğüm amigurumi oyuncaklarda güvenle kullanıyorum ve kopabileceği yönünde hiçbir kuşku duymadan oynaması için kızıma verebiliyorum. Daha ne olsun değil mi!

Konu ile ilgili biraz olsun aydınlatabildiysem ne mutlu bana. Şimdi gönül rahatlığı ile bu gözlerden sizlerde faydalanmak isterseniz buyrun dükkanıma.

Amanın bu dükkandan ürün almak da pek bir zamazingoluymuş üyelik istiyor, kredi kartı istiyor, onu istiyor, bunu istiyor :) ama ben bunların hiçbirini yapmak istemiyorum direk satın almak istiyorum ne yapmalıyım diyorsanız bir seçeneğiniz daha var.

Hemen istediğiniz gözleri ve sayılarını hayalarkadaslarim@gmail.com adresine mail atıyorsunuz. Ben de size fiyat bilgilerini ve banka hesap numaramı veriyorum. Ücretin hesaba yatırılmasından iki gün sonra evinizin kapısından gözlerinizi karşılıyorsunuz. Hepsi bu kadar.

Tekrar görüşmek üzere. Sağlıcakla efendim.

11 yorum:

  1. Çok güzel bilgiler vermişsin teşekkürler canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. BENCE DE ÇOK GÜVENLİ.İLK ÖNCELERİ İTİRAF EDEYİM KAAÇ TANE BAŞ I BOZUP YENİDEN ÖRDÜM.YANLIŞLIĞI HİÇ KALDIRMIYOR.AMA OYUNCAKLARIN GÜZELLİĞİNE DE GÜZELLİK KATIYOR.SENDE NE ÇOK RENK VARMIŞ BEN NİYE FARK ETMEMİŞİM İÇİN.

    YanıtlaSil
  3. Dilek cim,
    o gözleri nasıl takacam diye epey uğraştım ilkinde, vidalamaya çalıştım başlangıçta. Sonra karga burunla ikitaraftan sıkıştırdım, ısıtmak aklıma gelmemişti. :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Şansı--Rica ederim. Görevimiz efendim :)

    Örgücünine--Bana da bu konu ile ilgili çok soru gelince açıklama gereği hissettim ninecim. Gözler de çeşidi de rengi de arttıyorum. Çok güzel modellerim geliyor. Haber vereceğim size. O zaman alırsınız.

    Çocukla Çocuk--Çok sert arkasına takılan soket. Ama güvenlik için tabi. Sert olmasa çıkıverir. Gözleri kullandığınız kuklaları çok beğendim. Elinize emeğinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bu gözler gerçekten de çok zor çıkıyor yani ufak bir çocuğun çıkarabilmesi neredeyse imkansız ki bunu şuradan biliyorum bizim evde vakti zamanında aldığımız bir sürü peluş anahtarlıklar vardı ve amigurumi gözlerim için onların gözlerini söküyorum sürekli. Kırmadığım tırnağım kalmadı diyebilirim.
    Oyuncağı kesmeden çıkartmak zaten hiç bir şekilde mümkün değil...

    YanıtlaSil
  6. Bu tip oyuncak gözlerini nereden temin edebiliriz? Benim kağıt hamurundan çeşitli model çalışmalarım oluyor ve glass eye, taxidermy eye denilen gözlere ihtiyacım var. Nereden bulabileceğim konusunda bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  7. Adsız--Merhaba istediğiniz tipte gözlere yurt dışında www.glasseyesonline.com adresinden ulaşabilirsiniz.

    Yurt içinde ise http://hayalarkadaslarim.pasaj.com adresinde yer alan mağazamdan da mevcut olan göz stoklarımızı inceleyebilirsiniz.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Biliyordum böyle bir bilgi okudum ama ısıtılması gerektiğini unutmuşum tabiki.Hatta bir tane takayım dedim aynı senin dediğin gibi daha çıkmıyor.Çok kuvvetli çıkması mümkün değil.İnsan denemeden anlamıyor.İyiki almışım arkadaşım.
    İnciyi ve seni öptüm.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Şanslı--Güle güle kullan arkadaşım. Öreceğin ve dikeceğin güzellikleri merakla bekliyorum. Bı gözlerin en önemli özelliği takıldıkları yerden bir daha asla çıkmamaları :) Çıkarmak için oyuncağı parçalaman gerek :(

    YanıtlaSil
  10. merhaba çok güzel şeyler, gözleri nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
  11. Birsen hanım tüm malzemeleri aşağıda yer alan linkten satın alabilirsiniz.

    http://www.pasaj.com/dukkan/hayalarkadaslarim

    YanıtlaSil