04 Kasım, 2011

Şirin Baba Örgü Şeması


Bugün Cine 5 tv de yayımlanan "Farklı Bir Gün" programı tasarım atölyesi bölümüne oyuncaklarım ile konuk oldum.

Program sunucusu Gülşah hanım öylesine içten ve sıcaktı ki inanın evimde hissettim kendimi.

Atölye de neler mi yaptık?

Vizyonda hem yetişkinlerin hem de çocukların severek izlediği "Şirinler" filminin ana karakterlerinden biri olan şirin baba'nın yapılışını görsel olarak paylaştık. Şayet sizler de bayram öncesi sevdiceklerinize minik bir sürpriz yapmak isterseniz yapılışına ait tüm detayları ve örgü şemasını aşağıdan takip edebilirsiniz.

"Ben ilk kez amigurumi öreceğim, tam takım örgü seti almak istiyorum" diyorsanız sizleri de unutmadık. Şirin Baba örgü seti için buyrunuz lütfen.

Sağlıcakla efendim.

ŞİRİN BABA ÖRGÜ ŞEMASI



Gerekli Malzemeler

1 yumak beyaz ip
1 yumak mavi ip
1 yumak kırmızı ip
50 cm beyaz keçe
2 adet 15 mm siyah güvenlik soketli göz
1 adet 25 mm kırmızı ağız
2,5 mm tığ
Goblen iğnesi
Silikon tabancası
Dolgu malzemesi boncuk elyaf

Kafa: Mavi ip
Sıra 1: 6 adet sık iğne ile sihirli halka yaparak başla. (6)
Sıra 2: Her bir sık iğnenin içine 2 sık iğne, 6 kez tekrarla (12)
Sıra 3: (1 sık iğne, 1 arttır), 6 kez tekrarla (18)
Sıra 4: (2 sık iğne, 1 arttır), 6 kez tekrarla (24)
Sıra 5: (3 sık iğne, 1 arttır), 6 kez tekrarla (30)
Sıra 6: (4 sık iğne, 1 arttır), 6 kez tekrarla (36)
Sıra 7-14: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (36)
Sıra 15: (4 sık iğne, 1 eksilt), 6 kez tekrarla (30)
Sıra 16: (3 sık iğne, 1 eksilt), 6 kez tekrarla (24)
Sıra 17: (2 sık iğne, 1 eksilt), 6 kez tekrarla (18) 9. ve 10 sıra arasına gözleri tak.
Sıra 18: (1 sık iğne, 1 eksilt), 6 kez tekrarla (12)
Sıra 19: 6 eksilt
Düğümleyerek bitir.

Şapka: Kırmızı ip
Sıra 1: 6 adet sık iğne ile sihirli halka yaparak başla. (6)
Sıra 2: (2 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (8)
Sıra 3: (3 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (10)
Sıra 4: (4 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (12)
Sıra 5: (2 sık iğne, 1 arttır), 4 kez tekrarla (16)
Sıra 6: (7 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (18)
Sıra 7: (8 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (20)
Sıra 8: 8 ilmek kaydırma, 12 sık iğne (20)
Sıra 9: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (20)
Sıra 10: (9 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (22)
Sıra 11: 10 ilmek kaydırma, 12 sık iğne (22)
Sıra 12: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (22)
Sıra 13: (10 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (24)
Sıra 14: 12 ilmek kaydırma, 12 sık iğne (24)
Sıra 15: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (24)
Sıra 16: (11 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (26)
Sıra 17: (12 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (28)
Sıra 18: (13 sık iğne, 1 arttır), 2 kez tekrarla (30)
Sıra 19: (4 sık iğne, 1 arttır), 6 kez tekrarla (36)
Sıra 20: (5 sık iğne, 1 arttır), 6 kez tekrarla (42)
Sıra 21-22: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (42)
Düğümleyerek bitir.

Ayak ve Vücut: Kırmızı Mavi ip
Oyuncağımızı örmeye ayaklardan başlayıp pantolonu ile devam edeceğiz ardından ipimizi koparmadan gövdeye devam ederek vücudu bitirmiş olacağız.
7 adet zincir çek. KIRMIZI renk ip ile başla.
Sıra 1: 2. zincirden başlayarak 4 tek trabzan, 1 sık iğne içine 6 tek trabzan, 3 tek trabzan, 1 sık iğne içine 5 tek trabzan (17)
Sıra 2: 4 tek trabzan, (1 sık iğne içine 2 tek trabzan) 4 kez tekrarla, 4 tek trabzan, (1 sık iğne içine 2 tek trabzan) 4 kez tekrarla (24)
Sıra 3: 4 tek trabzan, (1 arttır, 1 sık iğne) 4 kez tekrarla, 4 tek trabzan, (1 arttır, 1 sık iğne) 4 kez tekrarla (32)
Sıra 4: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (32)
Sıra 5: 5 sık iğne, 8 eksilt, 12 sık iğne (25)
Sıra 6: (3 sık iğne, 1 eksilt) 5 kez tekrarla (20)
Sıra 7: (2 sık iğne, 1 eksilt) 5 kez tekrarla (15)
Sıra 8: (3 sık iğne, 1 eksilt) 3 kez tekrarla (12)
Sıra 9-13: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (12)
Sıra 14: Bu sıraya kadar olan bölümü takip ederek iki tane bacak ör. İçlerini doldur.
İki bacağı birbirine 2 ilmeği karşılıklı dikerek birleştir. Tüm etrafını çepeçevre sık iğne ile devam ederek 21 ilmek ile sırayı bitir.
Sıra 15: (2 sık iğne, 1 arttır) 7 kez tekrarla (28)
Sıra 16: (13 sık iğne, 1 arttır) 2 kez tekrarla (30)
Sıra 17-19: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (30)
20. sıradan itibaren MAVİ renk ip ile devam et.
Sıra 20: Her bir sık iğnenin içine arkadan ilmek alma tekniği ile çalış (30)
Sıra 21: (3 sık iğne, 1 eksilt) 6 kez tekrarla (24)
Sıra 22-26: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (24)
Sıra 27: (10 sık iğne, 1 eksilt) 2 kez tekrarla (22)
Sıra 28: (9 sık iğne, 1 eksilt) 2 kez tekrarla (20)
Sıra 29: (2 sık iğne, 1 eksilt) 5 kez tekrarla (15)
Düğümleyerek bitir.

Kol: Mavi ip
Sıra 1: 6 adet sık iğne ile sihirli halka yaparak başla. (6)
Sıra 2: Her bir sık iğnenin içine 2 sık iğne, 6 kez tekrarla (12)
Sıra 3: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (12)
Sıra 4: 1 mısır, 11 sık iğne (12)
Sıra 5: (4 sık iğne, 1 eksilt) 2 kez tekrarla (10)
Sıra 6: (3 sık iğne, 1 eksilt) 2 kez tekrarla (8)
Sıra 7-11: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (8)
Sıra 12: (2 sık iğne, 1 eksilt) 2 kez tekrarla (6)
Düğümleyerek bitir.

Burun ve Kuyruk: Mavi ip
Sıra 1: 6 adet sık iğne ile sihirli halka yaparak başla. (6)
Sıra 2: Her bir sık iğnenin içine 2 sık iğne, 6 kez tekrarla (12)
Sıra 3-4: Her bir sık iğnenin içine 1 sık iğne (12)
Sıra 5: 6 eksilt
Düğümleyerek bitir.

Kulak: Mavi ip
Sihirli halka ile 7 tek trabzan

Sakal: Beyaz ip
Sakalı iki parça şeklinde öreceğiz. İlk parçayı örerken 30 zincir çek. Zincirin üzerine 2 sıra çim örgüsü ör. İkinci parçayı örerken 23 zincir çek. Zincirin üzerine 9 çim örgüsü, 4 sık iğne, 9 çim örgüsü ör. Kafa da bir kulaktan diğerine doğru, çeneye yakın biçimde birinci parçayı dik. Hemen üstüne de ikinci parçayı dik. İki parçanın ortasına 25 mm kırmızı ağzı silikon tabancası ile yapıştır.

Bitirme
* Vücudu elyaf ile doldur.
* Kafaya gözü takmadan önce beyaz keçe ile elips şeklinde bir parça kes, ortasına makas ile küçük bir delik açarak gözün vidasını geçir. İki göz arasında 1 ilmek olacak biçimde 9. sıra ile 10. sıra arasına gözü sabitle. Ağız detayını işle.
* Şapkanın içini az miktarda elyaf doldurarak kafaya dik.
* Kafa, kol ve kuyruğu vücuda dik.
* Kafaya sakal parçasını dik.

33 yorum:

  1. izledim yayını çok başarılıydınız tebrik ederim devamını dilerim tarif içinde teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Çok severim şirinleri, her masal ve çizgi kahramanını sevdiğim ve izlediğim gibi, ama bazılarını sevmiyorum. Neyse çok güzel olmuş. Belki hemen byramda bende yaparım.

    YanıtlaSil
  3. Elif Turgutlu4 Kasım 2011 18:49

    Dilek Hn.cım programı izledim,süperdiniz,kendi evimden biri çıkmış gibi izledim sizi ve çok gururlandım. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  4. dilekciğim çok güzel bir programdı.senle daha da güzelleşti.tebrikler canım,

    YanıtlaSil
  5. Dilek hanım tebrik ederim sizi başarılarınızın devamını dilerim bende izlemek isterdim üzüldüm duyunca yaptıklarınız ve paylaşımlarınız gerçekten çok güzel ellerinize emeklerinize sağlık Kurban bayramınızı da şimdiden kutlar iyi bayramlar geçirmenizi dilerim iyi geceler

    YanıtlaSil
  6. tebrikler sizinle harika bir program olmuştur eminim,işte olduğumdan izleyemiyorum ama güzelliği tahmin ediyorum,emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Canım ya!yayını izleyemedim ama seni tebrik ediyorum.Şirin babanın ipi bon bon mu?bende örebilirim belki.
    Hayırlı bayramlar:)

    YanıtlaSil
  8. hayırlı bayramlar dileeemmm

    YanıtlaSil
  9. bende izledim şans eseri denk geldim...
    tebrik ederim

    YanıtlaSil
  10. Tarif için çok teşekkürler Dilek.Denemek isterim.Mutlu bayramlar..

    YanıtlaSil
  11. Tebrik ederim. :)

    İyi bayramalr ve de.. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. çok başarılı bir proğramdı tebrik ediyorum..ailenizle birlikte mutlu bayramlar diliyorum size..sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. utanmasam annemden istiycem :D ama isteyebilirimda .super olmus elinize saglik cok basarili bi calisma bu.♥ mutlu bayramlar,budapeste'den selamlar oralara :)♥

    YanıtlaSil
  14. Elamın dünyası--Çok teşekkür ederim. Tv de görsel olarak paylaştık buradan da detayları verdik :)

    YanıtlaSil
  15. Dilek--Çok severim Şirin Baba'yı :)Fırsat bulunca yap mutlaka. Çok keyifli.

    YanıtlaSil
  16. Elif Turgutlu--Elif hanım çok teşekkür ederim. Çok memnun oldum :) Öpüyorum minik kızınızı.

    YanıtlaSil
  17. Aksungur46--Serpil ablacım çok teşekkür ederim. Hele hele program sonrası sesinizi duymak hepsinden güzeldi.

    YanıtlaSil
  18. Hobi-Gurumi--Çok teşekür ederim :)

    YanıtlaSil
  19. Fates--Dolu dolu geçti hakikaten. Çok teşekür ederim.

    YanıtlaSil
  20. Gönülçelen--Gönülcüm bir sonraki linkte vericem yayının linkini :) Nako bonbon klasik kullandım. Kolaylıklar.

    YanıtlaSil
  21. Edaca--Sağol Edam. Canımsın. Allah nice bayramlara eriştirsin sevdiklerimizle.

    YanıtlaSil
  22. Hümeyra--Teşekür ederim Hümeyra hanımcım.

    YanıtlaSil
  23. Nazan--Çok keyifli bir model. Hemen ürüyor. Mutlaka denemelisin Nazancım.

    YanıtlaSil
  24. Deli Anne--Deli annem çok teşekkür ederim. Hepimize mutlu mutlu mutlu bayramlar...

    YanıtlaSil
  25. Marifetanne--Annem size de mutlu, huzurlu bir bayram diliyorum. Ülkemiz için bir nefes oldu bu bayram.

    YanıtlaSil
  26. Asley--Buralardan da Budapeşteye kocaman bir selam. İnsanın yüzünü gülümseten bir model şirin baba. Bence hiç tereddüt etmeden mutlaka istemelisiniz :)

    YanıtlaSil
  27. ellerinize sağlık .yayını izleyemedim ama yorumlardan okuduğum kadarıyla çok sıcak bir program olmuş.ne gurur verici birşey.
    bu arada bayramınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  28. tarifi çok aradım bulamamıştım bende oğlum için yapacağım aslında bazen çocuğuma aldığım oyuncakları ondan çok ben hevesle istiyorum..sonuçta ikimizde mutlu olacağız...açıklamalar süper çoook teşekkü ediyorum..elinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. Zeyzey--Çok teşekkür ederim. Sizin de bayramınızıı kutluyorum.

    YanıtlaSil
  30. Esrayla--Beğenmenize ve işinize yaracayacak olmasına çok sevindim :)Çocuklar mutlu, biz daha mutlu.

    YanıtlaSil
  31. neden amigurumi forum a giremiyorum bilginiz varmı acaba

    YanıtlaSil
  32. neden amigurumi forum a giremiyorum bilginiz varmı acaba

    YanıtlaSil
  33. Sirin babanin aciklamasinda sonlardaki parantez icindeki sayilarin ne oldugunu aciklarmisiniz ?Tesekkurler

    YanıtlaSil