28 Ekim, 2009

Tedirginiz...

Nasıl bir hastalık, nasıl bir virüs bu böyle? Bir domuz gribimiz noksandı. Deli dana, kuş gribi, şimdi de domuz gribi...

Gerçekten dikkat etmek şart! Önlemleri almak lazım. Sağlık Bakanlığı'nın internet sitesinde herkesime yönelik faydalı bilgiler verilmiş, okumakta ve bilgi sahibi olmakta fayda var diye düşünüyorum.

Aslında böylesine hızlı yayılan bir virüsün yapacağı dalgalar çok önceden öngörülmüştü. Neler yaşayacağız biliniyordu, tedbirler alındı!, aşılar getirildi, hedef 10 milyon kişinin aşılanması. Öncelik ''Kronik hastalığı olanlar, 65 yaşın üzerindekiler, belirli bir yaşın özellikle 5 yaşın altındaki çocuklar, bulaştırmada hem araç olabilme ihtimalleri, hem de hizmet sunabilmeleri için ayakta kalabilmeleri açısından sağlık personeli, belediye ve güvenlik hizmetleri gibi kamu hizmeti görenler"

Peki benim kişisel fikrim ne aşı olmak konusunda?

Eşim ve ben asla İnci'ye aşı yaptırmayı düşünmüyoruz. Kendimize de tabi. Örnek teşkil etmesi açısından söylemiyorum ama uzun vadede olası sonuçlarını düşündüğümüzde yaptırmamak en doğrusu.

Tedbir amaçlı gün içerisinde sık sık antibakteriyel el temizleme jeli kullanıyorum. Ancak bulamayanlar için alkol içerdiği için kolonya da olabilir. Çocuklarınızın okul çantasında mutlaka bunlardan birini bulundurun arkadaşlar. Ellerini sürekli dezenfekte etsinler. Antibakteriyel el temizleme jelini büyük marketlerde yada eczanelerde bulabilirsiniz. Kolonya zaten hemen hemen her evde vardır. Kolonya deyip geçmeyin çok etkili.

Bana bulaşmaz demeyelim lütfen uyarıları ve önlemleri dikate alalım. Sağlıcakla...

6 yorum:

  1. Senin bir Doktor eşi olarak önerilerini dikkate alacağız tatlım saol.GumiSE

    YanıtlaSil
  2. Allah sonumuzu hayır etsin,insan ürküyo artık herşeyden,zaten insanlar birbirlerine ''illet''gibi bakardı,ortak kötü millet sapıtmış,şimdi bide bu hastalıklar çıktı hepten ortalık karıştı..

    Hava soğuk,insanlar soğuk,zaten pisikoloji olarak o kadar zayıfızki domuz değil serçe gelse yıkılacağız artık..

    İşin ticaret boyutu yine ön pılanda,keşke örgüyü bırakıp el için dejenfektan pazarlasaydım krizi aşar şimdi huzuru bulurdum ve yorumlarımda mutlu mesut lay lay lom olurdu..

    Dilekçim ben bugün pisikopata bağladım:))

    YanıtlaSil
  3. BANA BULAŞMAZ OLURMU HİÇ HEPİMİZ TEHDİT ALTINDAYIZ.AŞI KONUSU TV LERDE DEPREM OLAYLARINA DÖNDÜ.HEPİMİZ OLMAMA KARARI ALDIK.KEFİR İLE BAL DİYOR BU GÜN GAZETEDE ÖZELLİKLE ÇOCUKLAR.ALLAH ÖZELLİKLE GENÇLERİ ÇOCUKLARI KORUSUN.

    YanıtlaSil
  4. bide zamanında çin gribi vardı yakında hayvan alemini tamamlayacağız töööbe töööbe tez vakitte geçsede çoluk çocuk rahat etsek

    YanıtlaSil
  5. Canım tedbirini al ,kendini Allah'a emanet başka çaremiz yok.
    Şimdiden Cumhuriyet bayramını kutluyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bende bu konuyu okuyorum bu siralar, buralarda yoktu pek ama iki gündür gazetelerde kapak haberi :S Bende blogayazacaktim bu konuda..
    Allah her türlü felaketten hastaliktan korusun!

    YanıtlaSil