05 Mart, 2009

Goblenim

Son birkaç haftadır annemde bulduğum eski bir goblenle, goblen yapma hevesi başlamıştı bende. Geçen akşam İnci bakıcıda olduğu için fırsat bu fırsat Eminönü nü geziyim biraz dedim. Anneanne bakınca hemen eve gidip görevi teslim alıyım diye sağıma soluma bakmadan koştur koştur eve gidiyorum. Hemen İnci'yi alıp doğru eve. Seve seve bakıyor, gönül rahatlığıyla bırakıyorum ama annemin yorulduğunu düşündüğümden daha fazla yormamak adına çok gerekmedikçe oyalanmadan almaya çalışıyorum İnci yi.
Eminönü'de çokta fazla bu malzemeyi satan yer yokmuş onu anladım. Çeşit olarak az. Daha ziyade büyük modellerde çeşit bulabiliyorsunuz. Bursa Pazarı'nın bir arka sokağındaki hanlardan birinden aldım. O hanların içi neymiş öyle. Neler var neler. Bir derya. Keçe alma fikri yoktu. Yaptığım gumilere göz yapmak için krem ve mavi renkte aldım. Keçe ve goblenlerin fiyatı piyasaya göre çok uygun.
Bu goblenide küçük olduğu için tercih ettim. Önce istediğiniz tabloyu seçiyorsunuz. Tablonun yanında ip noları yazıyor. Ona göre ip veriyorlar. Şu küçücük tabloda tam 10 renk varmış :) Aldım ama ne zaman cesaret edip yaparım bilinmez. Elime almak için sakin ortam, dingin kafa ve en önemlisi İnci'nin uyku saatine denk gelmesi lazım. Bu aralar inanılmaz yorgun dönüyorum işten. Bakalım o zaman ne zaman gelecek.

3 yorum:

  1. Gidip Eminönü'nün altını üstüne getirmek vardı. :)

    YanıtlaSil
  2. GÖZLER SAĞLAMKEN YAPIN SONRA İSTESENİZ DE OLMUYOR.ÇOK GÜZEL OLUYOR BİTİNCE.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. bi önerim olabilirmi? aldığınız goblen latch hook denilen iş için de gayet uygun bi düşünün derim. internette araştırırsanız örneklerini görebilirsiniz. Amigurumiye yeni başlamaya heveslenmiş biri olarak blogunuzu buldum ve çalışmalarınızı çok beğendim. teknikler vs içinde çok teşekkür ederim emeğiniz için. bizlere faydası oluyor. keşke zaman çok olsa da her çalışmanızı adım adım anlatabilseniz. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil