31 Temmuz, 2011

Çocuk Kitabı Nedir?

Biliyor musunuz ya da düşündünüz mü hiç üzerinde?

Bir Dolap Kitap bu sağlam soruya, sağlam yanıtlar vermiş.

1-Besindir. Beyni besler; duygusal ve zihinsel gelişimi destekler, ruha kılavuzluk eder ve çocuğu geleceğe hazırlar.
2-Kapıdır. Çocuk da açsa yetişkin de, yeni bir boyuta geçirir.
3-Kalp sağlığıdır. Kahkahalarla kalbi güçlendirir.
4-İletişimdir. Cep telefonuyla ya da internetle başaramayacağınız bir şeyi başarır: Sizinkiyle çocuğunuzun ruhu arasında bağlantı kurar.
5-Oyuncaktır. Kitabın başına oturup sayfaları çevirirken kendi kendine “kitap okumacılık” oynayan çocuk görmediniz mi?
6-Sesli sinemadır. Sesli okuduğunuzda, okurken bir de oynadığınızda hem sizin, hem çocuğunuzun hem izleyip, hem rol aldığı zihinsel bir sinema filmidir.
7-Kral çıplaktır. Nezaketen hoş görmez, saygıdan susmaz, sevgiden kabullenmez; neyse odur.
8-Uykudan öncedir. Yataktaki cücenin rüyalar ülkesi rehberidir.
Ciddiyettir. Büyüklerin anladığı anlamda değil.
9-En güzel armağandır. Çocuklara kitap armağan edin!
10-Nokta atışıdır. Dolaylamayla uğraşmaz hiç, ne diyecekse dosdoğru söyler.
11-Kafa açıcıdır. Her şeyin doğrusunu bildiğinizi mi sanıyorsunuz?
12-Kıkırtıdır. Yetişkinlerin en komik hallerini çocuk kitaplarında bulabilirsiniz.
Bir ihtimal dahadır. O da ölmek falan değildir, yaşama yeni bir açıdan bakmaktır.
13-Gerçek dışıdır. Eğer siz büyükseniz… yoksa düpedüz gerçektir.

Hepsi doğru hakikaten!

Ülke olarak, millet olarak, vatandaş olarak kütüphane olmalı deriz, kitap okumalıyız deriz, iyi birer okuruz deriz de... !

Neden ve niçinlerinin içini pek de dolduramayız. Öğrenilmiş ve de öğretilmiş bir kutsallıktır bizim için.

Sizce de öyle mi?

Sizcesini bilemedim ama bizce "OKUMALIYIZ!"

Seviyorum mesleğimi!

Her ne kadar zorlasa da şartlar, inanmışlıklar azsa da yapabileceklerimize dair, seviyorum işimi.

Yürü be koçum! diyerek,

Alna şaplak, yanağıma da küçük bir buse konduruveriyorum.

İşinden önce kendini seveceksin elbet!

Sağlıcakla efendim.

3 yorum:

  1. ben kitap okumayı geç keşfettim ama kızım daha üç yaşında olmamasına rağmen şimdiden kitap canavarı. inşallah böyle devam eder

    YanıtlaSil