18 Temmuz, 2013

Balerin Topuzu Nasıl Yapılır?


Aslında bu topuzun nasıl yapıldığını anlatma fikri yine amigurumi temelli Her yerden bi bulaşıklığımız var örmeye, üretmeye. 

Şöyle ki,

Haziran ayının son  haftası, okul gösterilerinin yoğunlaştığı haftalardır çoğunlukla. Ve işte o dönem özellikle hafta sonu kuaförden randevu almak isterseniz ya çok doludur yahut da randevularınız sarkar, anlamsız ve sonu olmayan beklemeler yaşarsınız. Hele ki benim ki sabırsız bir kızınız var ise "Ne zaman bitecek anne", "Az mı kaldı anne", "Güzel olacak mı anne" sorularıyla bunal bunal bunalırsınız.

Yine böyle bir randevu alma muhabbetinde, uzun uzadıya bekleyeceğimizi, ve şuncacık saça bilmem kaç tl vereceğimizi öğrenince  "Sizin yapaacanız işe... " diyerek sıvadım kolları.

Nasıl mı?

Detaylar için buyrunuz lütfen.


Öncelikle yukarıda gördüğünüz topuz halkasını ördüm. Bu zamazingoyu eminim ki satan yerler vardır ancak bizim ki aceleye geldiği için kendim örüverdim. Özellikle saçın içinde belli olmasın diye kahverengi tercih etim. 8 sık iğne ile başlayıp, ikinci sırada her ilmekte arttırma yaparak 16 ilmeğe getirdim. Ardından 28 sıra örerek, içini boncuk elyaf ile doldurarak iki ucundan diktim. Oldu size topuz halkası.


Ardından yukarıdaki malzemeleri yakınınıza bir yere temin edin ki, kımıldak bir çocuğunuz varsa yaparken elinizi attığınızda kolaylık olsun. Saç spreyi, bolca tel toka, tarak, fırça, lastik toka, topuzun etrafı için tül ve son olarak yukarıda ördüğümüz topuz zamazingosu.


1- Saçı lastik ile sıkıca toplayınız. Bu aşamada, hatta her aşamada bolca sprey kullanmanızı öneririm.
2- Topladığınız saça ördüğümüz saç topuz süngerini geçirin.
3- Saçı tarak ve sprey yardımıyla tiftikleyin.
4- Tiftiklediğiniz saçı, tokanın etrafına doğru ters çevirin.


5-Başka bir lastiği ters çevrilen saçın etrafına geçirin ki düzgün ve net bir görüntü elde edelim.
6- Lastik geçirdiğimizde, çevresinde biriken saçları tel toka ve yine sprey yardımıyla saçın altına doğru ittirerek görüntüyü temizleyelim. Aradan saçlar çıkarsa endişelenmeyin, çünkü saçın çevresine saracağımız tül, tüm hataları kapatıyor.
7- En son olarak tülü, tel toka yardımıyla saçın etrafına tuttun. Ben bu aşamada tülün iki tarafını dikip lastik gibi topuzun çevresine geçiriverdim.

Sonuç, fıstık gibi topuzumuz hazır facebook smiley kiss Facebook Yüz İfadeleri

Artık minik kızlarımızın gösterilerinde, kuaförlerde sıra bekleyip cinifrit olmaya son.

Alın, yapın, bi de aha da ben yaptım bu saçı diye havanızı atın icon razz Facebook Yüz İfadeleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder